نام کاربری: گذرواژه‌:
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور تبلیغات


تعرفه تبلیغات در IT98

مدلسازي 6 ساخت و ايجاد سيستم ها

برچسب‌های کلیدی این موضوع:
کاربران در حال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آخرین ارسال کننده: *setayesh
ارسال‌ها: 1
بازدیدها: 1856
امتیاز دهید
 
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در گوگل محبوب کنید
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور


مدلسازي 6 ساخت و ايجاد سيستم ها

کاربر فعال
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۲
رشته: کامپیوتر نرم افزار
ترم: شش
دانشگاه: پیام نور
اعتبار: 17
ارسال‌ها: 72
وضعیت : آفلاین
جنسیت: دختر
سپاس ها 116
سپاس شده 33 بار در 25 ارسال
ارسال: #1
ایجاد شده در تاریخ: ۲۲-۹-۱۳۹۳ ۰۴:۵۰ عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲-۹-۱۳۹۳ ۰۴:۵۱ عصر، توسط *setayesh.)
سيستم
ها اشيائي هستند که به شيوه هاي خاص به يکديگر مرتبط و مقيد هستند به طور
کل از سيستم ها مي توان براي متحرک سازي استفاده نمود. سيستم ها را مي توان
در اين آدرس پيدا نمود create>system در منوي سيستم اول گزينه bone مي
باشد.







Bone:



Bone به معني استخوان مي باشد. Bone يک سيستم براي متحرک سازي مي باشد Bone
ها به گونه اي به يک ديگر مقيد شده اند که از خود رفتاري مانند استخوان
نمايان مي سازند.







براي ايجاد يک سيستم Bone بر روي گزينه Bone در داخل منوي system کليک کنيد
سپس در نماي Left شروع به کليک کنيد هر کليک يک مفصل در راه Bone شما
ايجاد مي نمايد. زماني که خواستيد که ساخت استخوان ها را به پايان برسانيد
با کليک راست خلق Bone به اتمام مي رسد.







زماني که شما بر روي گزينه Bone در منوي system کليک مي کنيد پارامترهايي
در منوي system ظاهر مي شود که قسمت Bone parameters براي اندازه ها و نيز
ايجاد زائده هايي در کنار هر Bone مي باشد.









و در کنار Bone parameters منوي ديگري نيز ظاهر مي شود که مربوط به حرکات
معکوس (Inverse kinematics(IK)) مي باشد در اين منو شما انواع کمک کننده
هاي (IK) را مشاهده مي کنيد که در زير به صورت اجمالي درباره آنها توضيحاتي
خواهيم داد.





History Dependent: کنترلر در اينجا به صورت کامل بر روي Bone قرار دارد و
با حرکت دادن آن حرکتي به صورت کلي اما در جهت خلق Bone ايجاد مي شود.



IKHIsoIver: به کمک اين کنترلر مي توان حرکتي در يک جهت به سمت خم Bone ايجاد نمود.



Iklimb حرکاتي همانند مفاصل دست يا پا ايجاد مي نمايد.



Spline IK solver به کمک اين گزينه مي توانيد از يک باريکه spline براي
حرکت کمک گرفت بيشتر از اين خاصيت براي ساخت ستون فقرات استفاده مي شود.





بايد ابه اين نکته اشاره کنم که Bone ها قابليت رندر پذيري ندارند و براي
فعال کردن اين خاصيت بر روي Bone رفته و به منوي Edit رفته و گزينه
properties object رفته و گزينه Renderable را زده و فعال نماييد.









به اين ترتيب Bone هاي شما قابل رندر مي شود. از قيدها نيز مي توان براي
مقيد نمودن IK ها يا Bone ها استفاده نمود که در آينده به آن خواهيم
پرداخت.









سيستم Ring Array





سيستم Ring Array تشکيل شده است از يک کمک کننده Dummy و تعداد جعبه که در
دور آن مي باشد جعبه ها را مي توان بر روي حلقه سينوسي قرار داد و آنها را
تغيير داد و همچنين به وسيله پنجره Track View مي توان به جاي جعبه ها
اشياء ديگري قرار داد.



براي ايجا يک Ring Array به منوي system مراجعه کنيد سپس گزينه Ring Array
را زده و در صحنه يک سيستم Ring Array ايجاد نماييد. بر روي يکي از جعبه ها
کليک کنيد و به منوي motion رفته و پارامترهاي اين سيستم را مشاهده کنيد.





Radius: ميزان قطر سيستم



Amplitude: ميزان قرارگيري شي بر روي دامنه.



Cycles : دامنه موجود را گردش و دوران مي دهد.



Panes: يک جنبش تغيير و تحول در شي ايجاد مي نمايد.



Number: ميزان مکعب هاي موجود در صحنه مي باشد.





براي تغيير شکل مکعب ها و جايگزين نمودن اشياء دلخواه شما به منوي Graph
Editors رفته و سپس گزينه Track View را بزنيد. در ليست سمت چپ پنجره Track
view شيي که مي خواهيد جايگزين کنيد









را پيدا کرده و سپس راست بر روي آن راست کليک کرده و گزينه copy را بزنيد
بعد از copy بر روي سيستم Ring Array رفت و يکي از Box هاي موجود را پيدا
کنيد و بر روي آن paste نماييد







سيستم Daylight و sunlight





اين دو سيستم حرکاتي کامل شبيه به حرکات خورشيد را انجام مي دهند و از نظر
جغرافيايي بر يک فضا دقيقاً همان حرکات را انجام مي دهند. البته امکان
متحرک سازي زمان و تاريخ مي باشد. سيستم sunlight از يک نوع Directional
استفاده مي نمايد. سيستم Daylight در سيستم فرعي sunlight و skylight را با
يکديگر ترکيب مي نمايد.







بر روي سيستم Daylight کليک کرده و در صحنه موجود Drag کنيد تا يک سيستم
Daylight ايجاد شود. به منوي motion رفته و پارامترهاي آن را مشاهده نمايد
اول که ساعت دقيقه و ثانيه مي باشد دوم ماه روز سال مي باشد در قسمت
Location هم مي توانيد موقعيت مورد نظر خود را ايجاد نماييد.









يک گزينه ديگر مي ماند که Biped است Biped مربوط به character studio مي
باشد که توضيح آن نياز به وقت زيادي مي باشد و با درخواست شما عزيزان اين
امر امکان پذير خواهد بود.



امضا *setayesh
آنکه دنبال حیات ابدی می گردید

کاش یک تا دو قدم

به سوی ظلمت چشم تو قدم بر می داشت

و به یک جرعه ی آن

ابدی می گردید

یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:

شبکه‌های اجتماعی درباره ما لینک‌های مهم ابزار
انجمن فناوري اطلاعات دانشگاه پيام‌نور در سال 1389 با هدف رشد و ارتقاي علمي دانشجويان آغاز بکار کرد. در IT98 شما قادرید از کاملترین و بروزترین آرشیو نمونه‌سوالات، جزوات، حل تمرینات، گزارش آزمایشگاه، گزارش کارآموزی، پروژه، مقالات و پایان‌نامه استفاده کنید. IT98.ir با عنوان بزرگترین انجمن دانشجویی رشته کامپیوتر دانشگاه پیام‌نور شناخته میشود.
Copyright (c) 2010-2017 it98.iR, all rights reserved
Template designed by : Mehdi Dastkhosh , Powered by MyBB
صفحه اصلی جستجو بازیهای آنلاین لیست اعضا