نام کاربری: گذرواژه‌:
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور تبلیغات


تعرفه تبلیغات در IT98

آموزش تری دی مکس ،مدل سازي شماره 1

برچسب‌های کلیدی این موضوع:
کاربران در حال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آخرین ارسال کننده: *setayesh
ارسال‌ها: 1
بازدیدها: 1771
امتیاز دهید
 
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در گوگل محبوب کنید
انجمن فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور


آموزش تری دی مکس ،مدل سازي شماره 1

کاربر فعال
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۲
رشته: کامپیوتر نرم افزار
ترم: شش
دانشگاه: پیام نور
اعتبار: 17
ارسال‌ها: 72
وضعیت : آفلاین
جنسیت: دختر
سپاس ها 116
سپاس شده 33 بار در 25 ارسال
ارسال: #1
ایجاد شده در تاریخ: ۱۹-۹-۱۳۹۳ ۱۱:۰۹ عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹-۹-۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ عصر، توسط *setayesh.)


در نزم افزار 3DS MAX چندين راه براي ساخت اشياء وجود دارد. يکي از اين راه ها استفاده از اشياء هندسي (استاندارد) مي باشد.



اين دسته اشياء هندسي که به standard primitive معروفند در پانل create
قرار دارند. اين پانل همانگونه که از نام لاتين آن معلوم است کار خلق و
بوجود آوردن اشياء در صحنه را برعهده دارد. قسمتي که ما در اين آموزش با آن
کار خواهيم کرد قسمت Geometry مي باشد که بخش standard primitive زير
مجموعه آن است.







در قسمت اشياء استاندارد اشياء هندسي وجود دارد. که اگر بر روي نام هر يک
از اشياء موجود در ليست کليک کنيد و سپس در صفحه بکشيد يک شي با توجه به
نوع انتخاب شما کشيده خواهد شد.







شي BOX







با فعال کردن اين گزينه شما مي توانيد يک جعبه در صحنه ترسيم کنيد.



در قسمت creation method ما دو نوع متدد خلق کردن داريم. يکي به روش مکعب (cube) و يکي به روش جعبه (BOX)



در قسمت keyboard شما مي توانيد بعد از وارد کردن اندازه ها و موقعيت
قرارگيري شي در صحنه دکمه create را زده تا يک شي در صحنه ايجاد شود.



در بخش parameters شما مي توانيد اندازه اشيا و تعداد خط هاي تشکيل دهنده يک شي را تعريف کنيد.



Segments يا خط هايي که يک شکل را قطعه قطعه مي کنند و يک شي را به مربع
هاي مساوي تقسيم مي کند هر چه اين خط ها زيادتر باشد ميزان محاسبات زياد
شده در نتيجه سرعت سيستم گرفته مي شود ولي کيفيت کار بهتر خواهد شد. مجموعه
اين خط ها که سطح ها را ايجاد مي کنند يک شي بوجود مي آيد.



پارامتر Length تعيين کننده درازا و طول يک شي مي باشد.



پارامتر Width يا پهنا، عرض يک شي را تعريف مي کند.



پارامتر Height يا ارتفاع، بلندي و ارتفاع يک شي را تعريف مي کند.



به همين ترتيب Lengh segs خط هاي بخش هاي طولي. Width segs خط ها و بخش هاي عرض Height segs خط ها و بخش هایي براي ارتفاع.

گزينه Sphere







اين گزينه باعث خلق شدن يک کره مي شود.



قسمت creation method دو حال وجود دارد يکي Edge که به صورت لبه اي بابعث
خلق شي مي شود. و يکي به صورت center که به صورت مرکزي شي را خلق مي کند.



گزينه Radius ميزان شعاع يک شي را معلوم مي کند گزينه segment ميزان شبکه و خط هاي روي شي مي باشد.



گزينه Smooth باعث نرم شدن سطح شي مي شود.



با تغيير پارامتر hemisphere ما مي توانيم نيم کره اي را درست کنيم. فعال
کردن گزينه chap باعث که نيم کره ايجاد شده segment خود را از مقطع برش به
طرف شي از دست بدهد ولي گزينه sguash تعداد و segment را حفظ مي کند.



به وسيله slice on ما مي توانيم يک شي را برش دهيم يا قاچ کنيم.



شي cylinder







اين گزينه باعث مي شود که يک سيلندر يا استوانه ايجاد شود.



پارامتر Radius 1 قطر خارجي و اندازه تويوپ را تعيين مي کند.



پارامتر Radius2 تويوپ را چاق و توپر مي کند.



پارامتر Rotation باعث مي شود که تويوپ به سمت داخل يا خارج بچرخد



پارامتر Twist شي را پيچش مي دهد.



گزينه هاي موجود در بخش Smooth مي تواند شکل را به چهار حالت نرم سازد يکي
به صورت All که کلاشي نرم است و يکي به صورت Side که خط هاي تشکيل دهنده را
از کنار نرم مي کند. گزينه NoNe باعث مي شود که تمام نرمي شي از بين برود.



گزينه Sefment مي تواند خط هاي عمودي را دسته بندي نموده و نرم نمايد.



شي Teapot







اين گزينه مي تواند يک قوري را که به صورت نمادين در 3DS MAX ايجاد نمايد اين قوري يک سمبل براي 3DS MAX است



Teapo + part



اين قسمت مي تواند قسمت هايي از بدنه قوري را حذف نمايد.



شي cohe


اين گزينه باعث مي شود که در صحنه يک مخروط کشيده شود اين مخروط را مي توان به دو صورت مرکزي center يا لبه اي (Edge) کشيد.



در بخش parameter گزينه 1Radius ميزان شعاع پاييني مخروط را تعيين مي کند و 2Radius ميزان شعاع بالايي مخروط را تعيين مي کند.



پارامتر Height ميزان ارتفاع مخروط مي باشد.



Height segments ميزان تعداد خط هاي تشکيل دهنده ارتفاع مخروط مي باشد.



Cap segments ميزان تعداد خط هاي دو سر استوانه را تعيين مي کند.



Side: ميزان خط هاي دور استوانه را تعيين مي کند.



شي Geosphere







اين گزينه مي تواند دايرهاي با توجه به ترسيمات و تقسيمات رياضي خلق کند.



شي Tube







اين گزينه شي را به شکل لوله خلق مي کند. توضيحات پارامترهاي اين گزينه مثل توضيحات قبل مي باشد.



شي Pyramid







اين گزينه باعث خلق يک هرم مي شود. توضيحات اين قسمت در قبل توضيح داده شده است.



شي Plahe







يک صفحه يک رو ايجاد مي کند به طوري که از يک سمت قابل ديدن مي باشد.

ارسالهای مشابـه و مرتبط

امضا *setayesh
آنکه دنبال حیات ابدی می گردید

کاش یک تا دو قدم

به سوی ظلمت چشم تو قدم بر می داشت

و به یک جرعه ی آن

ابدی می گردید

یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:

شبکه‌های اجتماعی درباره ما لینک‌های مهم ابزار
انجمن فناوري اطلاعات دانشگاه پيام‌نور در سال 1389 با هدف رشد و ارتقاي علمي دانشجويان آغاز بکار کرد. در IT98 شما قادرید از کاملترین و بروزترین آرشیو نمونه‌سوالات، جزوات، حل تمرینات، گزارش آزمایشگاه، گزارش کارآموزی، پروژه، مقالات و پایان‌نامه استفاده کنید. IT98.ir با عنوان بزرگترین انجمن دانشجویی رشته کامپیوتر دانشگاه پیام‌نور شناخته میشود.
Copyright (c) 2010-2016 it98.iR, all rights reserved
Template designed by : Mehdi Dastkhosh , Powered by MyBB
صفحه اصلی جستجو بازیهای آنلاین لیست اعضا